fredag 18 december 2009

Vandring på kyrkogården




Ja det låter väl inte bra men det är det, solen sken och jag önskar man kunde få med det på ett bra sätt på bild men verkligheten överträffar bilden så är det bara.
Jag var nästan på väg att tvärnita bilen när jag skulle köra iväg igen. Vid båthamnen sken solen på en båt som frusit fast i isen och dimman steg sakta som ånga från vattnet, jag blev alldeles salig när jag såg detta fenomen.
Jag är glad att jag inte tvärnitade för då hade jag haft en annan bil i häcken och det skulle ju inte vara så bra.
Annars har dagen varit bra, jag får enormt mycket energi när jag ger en taktil behandling, och det beror troligtvis mest på att man får en sån känsla när man gör det man brinner för, wow.
Det som känns lite konstigt är ju att idol är slut, det som var så mysigt att se fram emot på fredagarna. Man får se fram emot morgondagen då vi ska ut på kalas igen. Jag var verkligen inte tänkt att umgås med någon mer än min kära sambo den här helgen men så får man en inbjudan från paret man helst umgås med och som man alltid har kul tillsammans med så då tackar man inte nej.
Sista julpysslet måste det också finnas tid för den här helgen så det kanske är lika bra att masa sig ur soffan och börja nu.
Ha en mysig helg nu
KRAM LENA


5 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder...tittade själv ut genom mitt jobbfönster idag och ville ut. Blå himmel, minus 12 grader och en strålande sol. Ja, då är vintern som vackrast. Kram och ha en strålande mysig fredagskväll.

    SvaraRadera
  2. Jag går genom en kyrkogård varje dag på väg till dagis. Det känns fint att varje dag minnas om sin egen dödlighet.

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. En fin vinterdag när den är som finast. Förstår att du njuter av allt det vackra.
    Här är kallt -21 och det är skönast att vara inne i värmen.
    Önskar dej en skön 4-e adventshelg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  4. hej
    vilken vacker blogg jag ramla in på...härliga vinterbilder.
    kram pia

    SvaraRadera
  5. hei Lena,
    vakre bilder,det er så fredelig på kirkegårder.
    går der gjerne,
    vi har en gammel kirkegård her i byen,men fantastiske kors og tavler helt tilbake til 1600 tallet,det er høe tre der å gravene ligger på høyder,eg har aldri sett med fantastisk sted å hvile,skal ta bilder til sommer å vise,
    nydelig snø her nå,litt kaos men vakkert,
    nsker deg en herlig søndag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera