tisdag 8 december 2009

Lite avslappning mitt i julrushen

">

Idag måste det bli en lugn början på dagen känner jag så det här är en bra start.
Exakt så här skulle vi börja dagen varje dag för att skaffa energi inför dagen som för många av Er innehåller alltför många måsten och krav.

Hur skulle det kännas tror Ni om klockan ringde kanske tio minuter tidigare än vanligt om morgnarna och att de tio minuterna som ni har tillgodo skulle gå åt till att ligga kvar i sängen och göra en liten avslappningsövning med härlig musik.
För en del personer tror jag det skulle kännas som en belastning, men bara för dem som hela tiden måste ta tillvara varje extra minut för att hinna med någon liten detalj i hemmet eller på jobbet.
Men lek med tanken att Ni på sikt skulle få mer krafter resten av dagen bara genom att ändra den här lilla detaljen. Jag kan i alla fall lova att det inte finns något bättre sätt att starta dagen på och kroppen kommer att tacka dig, kanske inte nu men senare när du fått in en rutin och när du låter den mjukstarta så här, då reagerar den garanterat med att du blir piggare och gladare bla.
Tänk om det skulle vara värt att prova....

Angående färgen vit säger jag till Anna-Malin att vitt innehåller alla våra chakrafärger och är vår kronchakrafärg, jag tror inte det handlar om att orka eller inte orka ta in fler färger utan du behöver helt enkelt inte ta in mer just nu, troligtvis är du ganska nöjd som det är eller?

Nej det var djupa saker det här men ibland är det också mysigt tycker jag. Och någonstans ska det ju vara mysigt för utanför fönstret är det inte speciellt härligt, regn regn och åter regn. Jag kanske måste köpa snöspray och spruta på mina fönster för en liten vinterkänsla i alla fall. Hur är det hos Er nu, mycket eller ingen snö???

Jag är i alla fall glad över era bloggar för det är så himla härligt att se hur ni alla på olika sätt uttrycker er i ert sätt att inreda och vara kreativa, jag säger det igen men otroligt hur många härliga människor man lär känna och ibland leker jag med tanken att alla skulle samlas och säga hej, oj vad många det skulle bli.

Ha en bra dag på Er

KRAM LENA

3 kommentarer:

  1. Det där med klocka,sedan nyår slutade jag med klocka och valde att enbart lyssna på min inre klocka. Har inte haft en sjukdag på hela året och har aldrig mått så här bra....Den absolut bästa förändringen jag gjort i mitt liv någonsin!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas du har en trevlig dag! Själv har jag min lyxdag i dag - dvs min lediga dag. Ska ta en sväng till Ikea i lugn och ro och bara njuta :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera