lördag 5 december 2009

Erik gick till final

Yes, och det beror garanterat på att jag röstade på honom ca 5 gånger. Gud vad han var bra igår, ja Calle var ju också på topp. Nästa vecka ska det inte finnas några störningsmoment under finalen för då ni gäller det.


Annars så blev det lite grejande hemma fick tag på liten söt vit julgran med ljus på Ramströms. Den satte jag i fönstret bredvid en kruka med hyacint och jul-en. Det blev en ny adventsstake till köket också, i rött eftersom det passar hos mig. Skulle ta några kort men nu får det banne mig bli en kamera snart, hopplöst att ta kort med mobilen inomhus och dessutom i totalt mörker.


Jag skull även ta kort på mitt lilla väggvitrinskåp som jag gjort i ordning inför julen. I det finns bara mina Goebelsänglar och lyktor. Det blev så mysigt men på bild blev det en enda röra och grovkornigt. Usch och fy.










Ja på min önskelista till jul står det kamera överst fast jag vet att man inte kan önska sig så dyra saker, men man kan väl få drömma.

Dagens inlägg avslutas med en liten notis jag fann i Allas veckotidning.

I influensatider

Smittrisk... Att tänka på...

Dåligt humör smittar - så den

som har det bör isolera sig - eller...?

Ha en trevlig lördag nu och njut av ledigheten om ni har någon.

Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Vad fint du pyntat. Har du ingen snö hos dej? Men du bor du söderöver!! och det är väl mildare där. Här blir nog regn fram på dagen och då försvinner det vita ute.
    Visst är Miss Ann fin. Hon har så blank och fin päls. Dessutom har vi en så fin hankatt som är helvit och tillsammans har de en dotter som också är helvit. Vi har bara haft vita katter länge, men för några år sedan försvann vår honkatt (vet inte om räven tog henne eller vad som hände). Då var det ingen som ville ha Miss Ann och vi blev övertalade att ta hand om henne. Hon är uppvuxen i stan, men lever nu ett väldigt fritt liv, har kattlucka och kattena går ut och in som de vill. Därmed så kommer de in med sina byten också, som möss och fåglar och de är levande! Inte så roligt alla gånger.
    Jag skulle ju titta in för att önska dej en skön och trevlig helg.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Din röda ljusstake var fin, hade en liknaden som var blå, men på ett eller annat sätt råkade jag göra sönder den. Och du, det är alltid lov att drömma....och en dag så går drömmen i uppfyllelse, om det gäller en kamera eller något annat. Stor kram

    SvaraRadera