söndag 20 december 2009

Mörkaste bilderna




Mitt jullandskap börjar ta form, synd att det alltid är för mörka bilder, men det är ju kvällen och det är då man har julkyrkan tänd.
Det har blivit lite dåligt med bloggandet den här helgen men det har verkligen inte funnits tid. Igår var vi ju på kalas, ett kalas med mycket glögg, god mat och efterrätt som hette duga. Otroligt trevligt sällskap och mängder av glada skratt. Ja det var verkligen en energihöjare trots den sena timmen. Klockan blev aningen för mycket innan vi var hemma men vad då har man kul så glömmer man ju tiden. Fast det är klart taxin hämtade oss strax efter 4 i morse och det är väl i senaste laget kanske eller kanske man kan säga i tidigaste.
Om det är som de säger att skratt förlänger livet så kan jag i alla fall lova att jag kommer bli rätt gammal.
I morgon måste jag verkligen fixa julgran, besvikelsen var verkligen stor när jag skulle åka till vår handelsträdgård och de allra flesta kungsgranar var slut, några ensamma stackare fanns det kvar men de såg ut som om de var med i fjol också och en sådan gran kommer aldrig över min tröskel. Ja ja vi får leta vidare i morgon och hoppas på det bästa.
Nu ska jag i alla fall lägga upp fötterna i soffan och sätta på någon bra film, det är absolut så jag vill avsluta den här kvällen.
Jag återkommer i morgon mina vänner, ha det så bra nu.
Kram Lena



2 kommentarer:

  1. hei,
    koselig vinter landskap du har laget,
    å høres ut som en herlig helg,skjønt det er med jul,
    ønsker deg en herlig kveld vidre,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Härligt det ser ut, och så underbart med fest tillsammans med goda vänner...Kram och ha en strålande eftermiddag och kväll så här på årets mörkaste dag, men du...nu vänder det!

    SvaraRadera