söndag 27 december 2009

Söndag morgon


Den här ängeln fick jag på julafton av min syster, det är en Goebbelsängel och det är något jag sparat på i många år, jag bara älskar den. Försökte skaka på den innan jag tog kortet för den glittrar så fint men naturligtvis syns inte det på kortet.
Tomtarna som ni ser är de allra sötaste jag vet och kommer från min barndom, jag minns att jag alltid stod som fascinerad och tittade på dem när jag var liten. Jag frågade mamma lite snällt om jag kunde ta över dem eftersom de hör hemma i mitt hjärta i juletid. Och som ni ser så gick hon med på detta.





Ja här är min allra käraste lilla älskling, modellandet skulle han nog kunna syssla med för jag fick ta flera bilder av honom när han satt på sin älsklingsplats under granen. Jag är nästan säker på att han tror att han är ute när han sitter där.

Idag är det ca 7 grader kallt ute och snön ligger som ett tjockt täcke, det var ett otroligt besvärligt väglag igår med flera avåkningar och det är ju den negativa biten med snö men den positiva är att man kan åka lite pulka, ja man blir aldrig för gammal för det. Vi gjorde en bana här igår, en som går ner till sjön och det gick undan minsann, kul kul men mycket blöta kläder.

Hoppas ni får en skön söndag nu, själv ska jag klä på mig och ta en rejäl promenad.

KRAMAR PÅ ER
LENA

4 kommentarer:

  1. GOD FORTSÄTTNING!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. god romjul til dere alle.
    nydelig katt der under tre.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Hej, så var jag här igen. Det är inte första gången och tyckte därför att det var dax att ge mig till känna. Skrattade gott åt din såga granenskildring och ler igenkännande åt hur katten din sitter och njuter under granen... samma här och i år struntar hon glitter och kulor.

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det kul med pulkaåkning! Håller med, det blir man aldrig för gammal för!

    Vad kul med en ny kamera, vet ju att du varit sugen på det ett tag. Och fina bilder blev det!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera