torsdag 10 december 2009

Godmorgon



De här bilderna är två av många härliga sidor i Allas veckotidning, det finns ju så många fina änglar och bordet fyllt med hyacinter och lyktor är ju så gulligt tycker jag.
Det är härligt att prenumenera på någon tidning, man har liksom något att se fram emot just den dagen den kommer och igår var en sådan dag.
För övrigt så blev det igår en sådan där springa runt dag. Bestämde mig för att uträtta saker som behövde göras och det känns så bra när det är gjort.

Ringde runt lite först på morgonen och skaffade ett par referenser sedan mitt arbete inom skolan. Det var inga problem så det ordnade jag snabbt, sen åkte jag då in till kommunkontoret för att överlämna min ansökan om arbete inom bemanningscentralen personligen till personen som skulle ha den.

Naturligtvis gick det inte att få tag på den personen för tillfället men en annan trevlig själ skulle själv lägga ner kuvertet på hennes skrivbord. Synd för jag tycker det är så viktigt att visa upp sig öga för öga, första intrycket är ju väldigt viktigt. Men det går nog bra i alla fall, det här jobbet vet jag att jag utför bra så nu är det bara att vänta på att man behövs också.
Man kanske skulle göra som en gammal känd profil i Arvika gjorde förr medan man väntar, han tog med sig en tavla han målat under armen och traskade runt på stan för att sälja den, han fick faktiskt sålt en del. Ha..ha det är inte riktigt min stil men man kanske skulle bli riktigt känd då.

Nej nu skulle man kanske göra lite nytta av annat slag än att sitta här och skriva, men jag tycker faktiskt att det också är viktigt, det är ett gift att gå in på Era bloggar och se allt det vackra som kreativa människor har gjort eller fotat. Jag är så otroligt imponerad ar Er och får energi varje gång jag tittar.
Ha en bra dag

Lena

4 kommentarer:

  1. Så kjekt at jeg fant din blogg.
    Legger meg som følger, jeg!
    Titt gjerne inn til meg også, og legg igjen en kommentar, da blir jeg glad!

    Ha en trivelig dag.

    Klem Tove

    SvaraRadera
  2. hej

    visst är det härligt med alla fina bloggar.
    det blir ju nästan som att läsa den bästa av tidningar.... ;)

    lycka till med jobbet!

    kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med jobbet! Håller tummarna för dig!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag är helt beroende av några tidningar, men har slutat prenumerera, utan köper separat just de nr man vill ha. Många gånger kan en tidning ha så olika nivå tycker jag.

    Lycka till med jobbsökningen, har förståt att det är ett helttidsjobb att vara jobbsökade...

    :)
    Emma

    SvaraRadera