onsdag 2 december 2009

Lussekatter


Godmorgon alla förhoppningsvis glada bloggare, idag blir det lussekattsbak äntligen. Nu har lusten kommit så då får man liksom sätta igång.
Först vill jag säga att jag blev väldigt glad för Era kommentarer igår och det värmer verkligen att Ni fann min nya blogg.
Till Lisa vill jag säga att jag bara målar saker som kommer direkt inifrån mig själv.
När jag började måla så var det på ett annat sätt, motiv och ja sånt man kunde se vad det betydde, men varje gång en tavla var färdig så kunde jag inte ens förnimma den där goa känslan av att jag åstadkommit något bra, det där motivet finns ju på kort också liksom och var inget speciellt.
En dag fick jag en känsla av att jag måste prova något annat och där är jag idag, en tavla bli väldigt personlig och berör människor på olika sätt. Jag tror nämligen att vi dras till de färger vi behöver mer av. Du gillade ju den gröna sa du, ja det är hjärtchakrats färg det och kanske behöver du mer av den. Jag har sålt många tavlor just för att vissa personer dras till dem och det är ju kul. Det fattas mig nu bara en utställning igen för det är så kul att vis upp det man gör.
Krämerna som jag gör är mest för min egen skull, jag tycker det är så himla bra att veta innehållet i det man kletar in sig i. Sen att man kan ge bort en sådan i present är ju bara så roligt.
Det är kanon att ge bort en hemgjord vetekudde tillsammans med en kräm mot muskelvärk. Ja något ska man ju roa sig med när man är hemma och om det vore enkelt så skulle jag skicka ett prov till Er alla.
Jag tror att jag ska lyssna på den här julsången idag när lussekatterna steker eller?
Ha en bra dag kära läsare så hörs vi senare KRAM Lena



3 kommentarer:

  1. god onsdag til deg.
    lussekatter er jo så nydelig et akverk,må nok jeg å lage snart,'
    min mann fyller år lucia dagen,så da har vi gester å mange lussekatter går med da,
    er veldig enig med deg i at vi har tilltrekning til de farger vi behøver,
    intressant å være en av din leser,glad jeg fant deg.
    ha en herlig desember dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Lena. Vad mysigt att baka lussekatter. Idag är det ju jättefint ute också med rimfrost i träden och då infinner sig julkänslan lite extra sådär.
    Tack snälla du, för dina ord inne hos mig ger mig styrka! Bara nickar igenkännande när du skriver om hur du målar. Förstår precis hur du menar med känslan, hur man upptas av den när man målar.
    Våra tankar tar nog samma vägar ibland tror jag. Känns som vi är lite lika *ler*
    Ha en fin dag nu bland alla lussekatter!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad roligt att hitta en värmländsk blogg. Vilka härliga tavlor du målar. Jag gillar en av de lila mest och sedan en blå med blåsippa. Du är jätteduktig. Hit kommer jag gärna åter. Klickar in mej som följare av din blogg.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera