måndag 5 april 2010

Ingen sol än minsann men dock en Award igen




Men igår var den framme hela dagen. Det var aningen blåsigt och lite kyligt i luften men skönt ändå.

Fick tvättat en del och torkat ute på strecket. Det luktar så härligt med nytvättat och torkat ute.

Som ni ser på bilderna så har även våren kommit en bit på väg här i Värmland.

Det har tagit lite tid men nu så, de stackars påskliljorna gör ett trevande försök att kika fram och så fann jag en blommande krokus, inte dåligt det heller.


Igår hade jag en sån där dag när man gjorde lite av varje plus att jag hamnade på verandatrappen med Camilla Läckbergs bok sjöjungfrun och en kopp kaffe. Oh vad härligt.


Ett pass framför datorn med lite aerobics blev det också tills svetten dröp men ack så skönt, idag är mina vader som stoppade korvar, ömmande och stela.

Skall trots detta prova ett pass Zumba senare eftersom den nu finns på en dvd-skiva.


Idag ska det njutas lite extra av ledigheten för P-e är ledig och vi ska försöka göra något bra av dagen för onsdag, torsdag jobbar vi båda två och sen jobbar jag Lördag. Den stressen längtar jag inte efter men jag har lovat och då blir det så.


Titta vilken fin Award jag fick igår av Gunilla som har den fina bloggen Norrskenets trädgård.
Jag ger den vidare till alla manade istället för att ge den till 12 personer, har alltid lika svårt att välja ut vilka bloggar jag skall skicka till för jag tycker så mycket om er alla.




Jag önskar er en skön annandag påsk och hoppas någon av er har mer sol än vi har här.



Stora påskkramen Lena

7 kommentarer:

  1. Hej på dej Lena!

    Så poetiskt "trevande försök att titta fram" sådant gillar jag!

    Låter som en härlig vårdag där du bara har varit och gjort lite av varje... men också kommit igång med din träning.

    Här kämpar solen för att ta sig fram genom molnen och jag hoppas den segrar.

    Har precis botaniserat i frökassen och konstaterat vilket som ska ner i jord den här veckan för att förgros inomhus. Det tänker jag ta tag i nu då vi har förmånen med lov.

    Eva-Katrine passar på att ta en runda med bilen innan hon ska till storstan för att hålla liv i körningen. Mats är på en runda med Charlie.

    Ha nu en go dag själv!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Visst ja, glömde
    Grattis till awarden!

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Nä, du ...någon sol har vi inte här heller!
    Utan istället lite småregnigt och grått.

    Det blir nog innesysslor idag.

    Låter mysigt att sitta på farstutrappan med en bra bok, helt i mitt tycke.

    Grattis till din award!
    Den är du väl värd.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med awarden!

    Her er det overskyet, men har håp om at solen titter frem senere på dagen!

    Kos deg med boken din!
    Fine bilder...

    Ha en fin 2. påskedag!
    Klem Tove

    SvaraRadera
  5. Om man pyntar mycket varar påsken en längre tid! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden!
    Här har oxå solen försvunnit!!
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Härligt att kunna sitta och njuta lite av ledigheten.:-) kram Stina

    SvaraRadera