söndag 3 januari 2010

Ett försök med P-e:s dator



Ja här är delvis orsaken till att tiden inte räckt till idag för bloggande, men nu är han hemma hos sin mamma igen.
Det är ju bara så underbart att vakna med den här lilla prinsen bredvid sig och sen ligga och gosa hur länge som helst.
När det första man hör på morgonen är, -hej, farmor då är man såld, en stor del av livskvalitén skulle jag vilja säga.

De andra bilderna är ju naturligtvis på mina vackra amaryllisar som står i blom just nu, jag älskar de vita bäst men det beror nog på att jag annars har det väldigt murrigt.








Den här fick jag av kära svägerskan på nyårsafton och den är lindad med vackert band och pärlor och hjärtan, helt underbar. De står precis lika länge om man skär av stängeln och sätter den i vatten.
Jag har inte några andra julblommor än hyacinter och amaryllis, är inte så förtjust i den röda julstjärnan och jag fann inga riktigt fina vita så det fick vara, förresten hyacinterna är snart slut de med och det tycker jag är tråkigt eftersom de har en så underbar doft.
Ja i morgon är det en vanlig måndag igen då, jag antar att Ni är flera som måste iväg till jobbet och själv ska jag vänta på svaret från intervjun som jag tror kommer inom några dagar, usch vad pirrigt och spännande, jag håller tummarna för att det blir positivt svar.
Nu ska jag gå in och läsa Era fantastiska bloggar och det känns så himla kul varje gång, ja så nu har jag inte tid att skriva längre.
Vi hörs senare och ha en fortsatt lugn och trevlig söndag, för jag hoppas verkligen att ni tagit er tid att njuta av den.
Många kramar från en trogen bloggvän
LENA


5 kommentarer:

  1. Har också en förkärlek för vita julstjärnor och inte minst hyacinter...tyvärr fick jag kasta den sista idag..så nu längtar jag efter att köpa mig en bukett av vårliga tulpaner. Kram och så håller vi tummarna.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med kvalitetstid med barnbarnet, han är sååå söt! Ha det så bra! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Lena. Nu har jag tagit bort min snö, hade tröttnat på den ändå...Vill ha VÅR!!! Du får gärna höra av dig om det nu har blivit en bättring. Intressant att veta....Ha det nu riktigt bra. Ses!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken liten go kille du är farmor till, då förstår jag att du inte hann blogga. Jag blir alltid extra glad när jag får hälsningar från en Värmlänning, vi har vår sommarstuga utanför Arvika. Kanske har vi stått i samma kö där någonstans...Har blivit mycket hästar i min blogg, det är absolut inte mitt största intresse. Har bara slumpat sig så nu. Önskar dig en god fortsättning på nya året.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk blomma!! O lite kille :)

    Passar på att önska dig en god fortsättning på det nya året!

    Kram
    Jannice

    SvaraRadera