lördag 8 maj 2010

Skön lördagspromenad


Fulla dikeskanten med tussilago, härligt men snart utblommat såg jag men vad spelar det för roll när man njuter för stunden. Det är väldigt nära nu att allt brister ut i grönska såg jag idag.  Så nu till en fråga till mina duktiga bloggvänner med gröna fingrar, är det här ett sälgträd?


Jag tycker det är så konstigt med träd som får såna här frökapslar långt innan bladen kommer ser liksom inget vidare ut och ibland har jag funderat på om vi ska kapa ner det för det tar upp stor del av tomten, vad tycker ni?

Annars har det varit en lugn dag med småpyssel och små försök att rädda tomatplantorna som ser ledsna ut frågan är om jag misslyckats med dem i år, ja vi får se de ser inte mycket ut för världen just nu i alla fall.
Omplantering av några på försök har det blivit så jag håller tummarna.

Jag vill också säga att jag har stora problem med att gå in på era bloggar och när jag kommenterat första inlägget så låser sig hela skiten och jag måste avsluta och börja om, min dator eller bloggerproblem det är frågan. Jag vill bara säga att jag inte medvetet låter bli att lägga en kommentar hos er utan det är datorn som bestämmer om det går eller inte, jag vet faktiskt inte hur detta ska sluta, kanske med en ny dator snart.

Jag har varit inne fyra gånger idag och lyckats lägga in lika många kommentarer sen är det slut igen, oh vad tråkigt, men jag ska söka felet så gott det går.
Jag önskar er i alla fall en skön söndag kära vänner och ni ska veta att jag tänker på er åtminstone.

Många goa kramar Lena

6 kommentarer:

  1. hei på morran,
    nydelige bilder,
    tror nok det kan være din data,
    ikke noe problem med å komme inn noen steder,
    kan være du har et virus,eller utgått virus/brann mur..
    håper du får det til å funke.
    ha en herlig søndag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. å, tussilago....jag har faktiskt inte sett några alls här i år. jag kanske inte har tittat tillräckligt noga...

    jag tycker inte du ska kapa trädet. nu är jag särskilt förtjust i gamla träd för det tar ju sån evig tid innan det växer upp. men jag har inga gröna fingrar alls och skymmer det för mycket så ta bort det.

    idag väntar tur till malmö. pojkarna vill gå på tekniska museét. mamman följer snällt med för jag ska passa på att köpa sidentyg :)

    ha en fin söndag.

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  3. Vårblommor och vårgrönska i all sin prakt, det plockar också fram det bästa i oss, vi slår ut som härliga spröda blommor som sträcker sig mot solen för att bejaka livet. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!

    Det ser fantastiskt vårigt ut på bilderna. Själv har jag inte sett en endaste tussilago in real life det här året.

    Det ser inte vidare kul ut ute. Det är rätt grått men vi kommer precis från en rejäl runda nerom campingen och utmed stranden. DEt känns bra att ha varit ute och rört sig och luften är full av syre en sådan här våt dag.

    Ha en go söndag önskar Ingela

    SvaraRadera
  5. Jajemen Det är sälg. Trist att du inte kommer in o kommenterar. Det är nog din dator :O(
    Jag har varit inne o skrivit kommentarer iaf. Himla trist när det inte funkar. Kram på dej bagarinnan. :O)

    SvaraRadera
  6. Härligt med lite gula blommor mamma :)

    SvaraRadera