söndag 23 maj 2010

Nu blir det minsann dåligt med bloggandet


Jag orkar bara inte ta den lilla tid som är kvar av dagen i vaket tillstånd för att sätta på datorn känns det som.
Igår var jag så in i bänken trött efter att ha jobbat så intensivt sen arla morgonstund. P-e:s barn är här och man vill ju faktiskt umgås med dem också, tiden räcker inte till riktigt.

Jag var ensam med fem tårtor innan jag kunde gå hem för dagen och naturligtvis är jag inte så snabb ännu så jag fick allt stanna kvar en timma extra för städning och bortplockning.
Men det är ju naturligtvis så at man inte kan vara lika snabb som den vane bagaren, huvudsaken är att det är kul.

Nu är jag ledig idag men det blir en tidig kväll för i morgon bitti ringer klockan igen, det blir tre arbetsdagar den kommande veckan.

Det får bli en riktigt lång promenad senare om regnet håller sig borta för luften är skön.

Jag hoppas ni haft en skön helg kära vänner och naturligtvis önskar jag er en skön söndag med.

Nu ska jag läsa en liten stund på era bloggar sen blir det hemmaaktiviteter med familjen.

STOR KRAM
LENA

10 kommentarer:

  1. "Var sak har sin tid" säger min gode vän. Du får tänka så också. Blir bloggandet ett måste så mister det glansen.
    VI bloggar när vi hinner och känner att det känns bra. Eller hur?
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Nu behöver du en ledig dag, hoppas vädret håller sig hyfsat. Gubben säger att det är regn på ingång. Vi åkte hem igår kväll, mycket som ska göras här hemma idag.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Låter som du kan behöva lite vila nu några dagar.

    Bloggen finns kvar och vi bloggvänner finns här....

    Ha en forsatt skön helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Hej lilla du! Låter verkligen som om du har stressiga dagar. Det går inte att hinna allt man vill. Svårt att prioritera bort och då är väl bloggen... även om den också är kul det som får stryka på foten först.

    Ha nu en vilsam dag och se till att njuta hela dagen. Hoppas att vädret är med dig!

    Du Rhododendron ser ut som om det skulle passa i din trädgård tycker jag... Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Ha de gött du också Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår att du blir trött ... innan man får in rutiner, vanor m.m så är det tufft. Men du klarar allt, hittills iaf så det kommer att bli jätte bra. Lämna oss ett tag och försök göra annat de få stunder du har då du inte jobbar!
    Lycka till!
    :)

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!
    Inte konstigt att du är trött, gå upp så tidigt o stå där ensam o baka en massa tårtor!

    Vi finns ju kvar här så blogga när du har tid o ork, känn inget måste!

    Stor kram!
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Jag förstår dej, att du inte hinner med bloggen nu när du jobbar så intensivt och då är du ju dödstrött när kvällen kommer. Men vi finns här. Idag tog vi en tur söderöver i länet och tog kaffekorgen med. Vad fint det är överallt nu när naturen står i den allra skiraste grönska.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. hei kjære Lena.
    skjønner godt du blir sliten.
    ta deg tid til å hvile.
    tusen takk for hilsen hos meg på dagen min igår,det varmer.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. Ja livet är inte alltid en dans på rosor!!!! Bloggandet kan ibland få stå åt sidan lite!!!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera