onsdag 17 mars 2010

Skrynkliga fingrar eller russin?

Ja jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro när jag tittar ner på mina fingrar just nu.
Alltså, det tar skada att ha händerna i vatten utan handskar under tvätt av 68 fönstersidor.
Om de vore det minsta bruna skulle man kunna tro att det är russin faktiskt.

Ja idag har jag verkligen fått veta att även jag lever, inte en enda del av kroppen är riktigt avslappnad, och nu menar jag musklerna för själv njuter jag faktiskt av att ha gjort ett enormt hårt jobb, man blir så in i baljan skönt trött.

Men jag kan ju säga att nu vet jag hur de där inredningsprogrammen har det, när de jäktar och stressar in i sista minuten för att bli färdiga med projektet de startat.
Jag har aldrig förr städat på en byggarbetsplats, mitt i allt byggdamm, maskiner, verktyg och allt material.
I morgon eftermiddag ska de duka inför invigningen som sker på fredag med Prins Carl-Philip och Torgny Melins på kvällen. Jag var tvungen att fråga hur de hade tänkt att det skulle gå till.
I min mening är de aningen sent ute, men nu har de ju fått tag i en städerska som vet hur man ska städa och samtidigt jobba snabbt så jag får väl se till att det fixar sig.

Men nu kommer det visst en kaffekopp gående mot mig med en nybakt silviakaka så det får nog bli ett kort inlägg trots allt. Jag får ta tag i ett längre och mer rejält efter arbetsdagen i morgon kväll.

Till sist vill jag ändå tacka er alla för era underbara kommentarer angående mina tavlor, det värmer så otroligt mycket och energin flödar av allt beröm.
Tack för all underbar energi som ni delar med er av.

KRAM LENA

10 kommentarer:

  1. Hej Lena!
    Ett trött russin det låter allt något!!!

    Säg vad du inte kan det är minsann en tjej med ruter i Pe kan känna sig lyckligt lottad!

    Men inte kom kaffekoppen gående alldeles själv ;-) Ha nu en skön kväll!

    Kram Ingela som inte har några fungerande hjärncelller just nu...

    SvaraRadera
  2. Åh fy bubblan för 68 fönstersidor. Hugaligen. Här blir det fönstertvätt i april.
    Tack för din kommentar. Jag ska snart byta header. Brukar göra det lite då och då.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Nejmen Lena nu skrev jag en lång kommentar riktad till dig efter din kommentar och allt gick upp i tomma intet. Vet du jag orkar inte få till det igen nu. Ska försöka imorgon Vila nu dig! Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Älskar dina senaste tavlor! Och dessutom så är du jätteduktig på att städa... jag menar hur bra kan det bli?

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Russin-fingrade Lena:)

    Oj vad fönster du tvättat, förstår att du är trött, hihi!

    Hoppas det går bra imorgon!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ja, russin ... men varför hade du ingen handskar? Hoppas kaffet och kakan smakade!
    *ler*
    :)

    SvaraRadera
  7. heisan.
    å dine tavlor er vakre...
    du er flink,
    ja rosin fingre vet jeg hva er,du skulle se mine når jeg har sittet i massasjebad en time,hihi..men så er de rene da..
    ønser deg en flott kveld,skal si du har vårt flink i dag,stor jobb å pusse vindu.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. Kära russin! Vart är det du jobbar? KRam

    SvaraRadera
  9. Oj vad duktig du varit idag. Jag beundrar dej verkligen. Tänk om någon kom och putsade fönster åt mej. Men får nog göra det själv.
    Vad är det som ska invigas av Carl-Philip? Du blir säkert klar i tid.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  10. Ja, man säger det man tycker ... väl? *ler*
    Snart, om dryga veckan så får man äta så mycket man vill och orkar!
    :)

    SvaraRadera