måndag 22 februari 2010

Ingen syndaflod minsann

Ja nu är stora delar av golvet borta och det fanns inte alls mycket vatten där, jippie. Vi får väl se hur det ser ut underifrån i morgon när stackars hantverkaren ska krypa under torpargrunden.
Gud nåde honom om han finner något så att det måste stå och torka i evigheter. Men jag tror faktiskt inte det.

Han var riktigt kul den här hantverkaren, lätt till skratt hade han också, och jag kan inte förstå varför han frågade P.e om vi inte skulle kunna ta en sväng till stan under tiden som han jobbade.
Men jag tyckte jag såg ett leende.

Ja du sa han innan jag åkte, du kommer hata mig när du kommer hem och ser vad jag ställt till med.
Men jag kontrade med att han skulle hata mig också för att jag lämnat in en stämningsansökan för att han förstört mitt kök.

Vi tog i alla fall en tur till stan, var inne i en möbelaffär och kollade lite allmänt och hade man mycket pengar så skulle det se annorlunda ut hos oss snart, men så är inte fallet.
Jag har i alla fall inhandlat en otroligt fin diskborste för 15 kr, svart och vit minsann det ni. Men tusan nu glömde jag ju att fota den, ja ja men ni vet ju hur en diskborste ser ut.

Nu ska jag erkänna att P:e har hällt upp kaffe och till det ska vi smaska på äppelkaka med vaniljsås. Ja jag vet klockan är för mycket för att stoppa i sig sånt men det är ju så himla gott.
Förresten så väger jag bara 62 kilo till mina 173 cm så det är inte så farligt väl.

Ha det så bra nu mina bloggande vänner

KRAM LENA

5 kommentarer:

  1. hei
    spennende dette blir,sikkert alt i orden under der.
    å du kan jo bare kose deg med kake ,så slank du er,kos deg masse vennen å grattis med oppvaskbørste.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Då kan ni andas ut vad gäller golvet. Skönt! Klart det måste vara en oro innan man riktigt vet. Tänk så mycket roligare det ska bli att diska nu med ny borste ;-)

    Klart man måste unna sig lite gott och det blir ju klart lättare om man kan försvara sig med att man faktiskt behöver det ;-D

    SvaraRadera
  3. Oj, nu räcker inte tiden till att det som jag vill göra.....
    Tänker på dig ofta och när lokalen blir klar tänkte jag att vi kanske kunde ha en liten minibloggträff hos mig kanske? Det skulle vara så kul att träffas.
    Så skönt att det var ganska lugnt på vattenfronten. Du ska se att det kommer att bli jättebra när det är klart.
    Kram på dig.......
    Mia

    SvaraRadera
  4. Nej snälla du Ät på du. Fy attan vad trist med vattenskada. Vi har haft två stycken efter varann. När P. tog ner verktygen från den först skadan så upptäckte han på vägen en ny på nervåningen Skitjobbigt. Så jag vet hur du har det. Kramiz

    SvaraRadera
  5. hei.
    takk for hilsen hos meg,
    går det greit med dere å oppussing i kjøkken.?
    spennende dette altså.
    ha en koselig kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera