fredag 5 februari 2010

En tanke om snön

Igår var jag i stan för att göra veckohandlingen och då tänkte jag på alla människor med olika handikapp.
Rullstolsbundna, bensköra, blinda, barnvagnar inte minst, osv.
Det kan inte finnas en chans att de stackarna tar sig ut i detta vädret. Trottoarerna är fulla av snö som man inte hunnit eller velat ta bort, isfläckar under snön som är livsfarliga även för den som kan gå själv.
Sen ska vi bara inte tala om alla hängande istappar på husen, usch det har slagit mig hur det skulle kännas att få en sån i skallen.

Nej i vår kommun har de inte hunnit med att ta bort snön i år, svårframkomligt överallt. Undrar hur det ser ut hos er med det här. Det har verkat som om fler kommuner har problem när man hör på nyheterna.

Nej vet ni vad nu skulle det sitta fint med vår och droppande stuprännor, det räcker nu liksom även om det är otroligt vackert med snön.

Förresten så vill jag verkligen tacka för alla goa kommentarer jag får, de livar verkligen upp dagen och skulle kunna smälta snön känns det som.

Nu ska jag gå och förbereda kläder inför dagens prövning. Ska landa på pappas grav först eftersom det är ett år sedan han gick bort idag så ljus ska tändas och en extra tanke ska få komma.

Ha en fin dag och en bra fredagskväll kära vänner

KRAM LENA

5 kommentarer:

  1. Hej Vännen!

    Hoppas du får en bra dag trots allt.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. hei kjære Lena
    ja det er ikke greit om han har noe som helst handikapp nå,ikke med all den snø,samme her,å vet du...rett etter jul ,da skled en eldre mann på falt å slo hodet sitt,dagen etter døde han på sjukehus,tragisk..det er butikk eierne som har ansvar for gata utenfor sin butikk her,men men.....
    tusen takk for hilsen hos meg,åå må le litt..
    for jeg bruker ikke mye tid på å støvtørke å vaske i uka.hehe...liker å ha det rent,men er ingen fanatiker..jeg elsker å høre musikk,lese å være sammen med venner,
    jeg har mine utfordringer,har fibromyalgi og 2 andre diagnoser med muskler å ledd,så jeg tar livet en dag av gangen,har opplevd så mye at jeg har lært å sette pris på de små ting.stillhet,fuglesang,musikk,en god kopp kaffe,å de koselige samtaler,
    jeg stresser aldri,bare nyter når jeg kan,
    så dine behandlinger virker som himmlen for meg..
    ja det ble masse om meg....
    ønsker deg en kjempe fin fredag,
    setter så pris på dine besøk hos meg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken tuff dag, begravningar är aldrig roliga. Hoppas det går bra, ja, det är jobbiga saker!!!

    Tack för din fina kommentar och jag kan bara hålla med dig! Jag har fått jättebra hjälp och det har faktist hänt mycket med mig på det här året. Kraven på mig själv har blivit mycket lägre. Jag kan nu kliva över saker här hemma = ), har fått träna på det!!! Sen gör vi ett storryck en gång i veckan och hela familjen får ta ansvar för sina saker, fungerar helt okej. Jag gör saker för mig själv, som att blogga och fota, det fyller mig så mycket. Det är mycket som ska läras om hos mig själv och jag har kommit såååå långt, underbart! Tack för det du skrev åter igen kloka du!!!!

    Hoppas du får en skööön helg efter din prövning idag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Hoppas att dagen inte varit allt för tung för dig.
    Ang. snön så skall vi inte tala om vallarna mellan trottoar och gata! Inte helt lätt att ta sig över ens som fullt rörlig. Att gå i spagat ligger nära till hands om det vill sig illa.
    Kram!!

    SvaraRadera