tisdag 8 november 2011

Nu förstår jag varför jag bytte dator.

Det är ganska irriterande att skriva ska jag säga. Det är färdröjning på bokstäverna så texten kommer en stund senare.
Ja men nu kom jag ihåg det var ju verkligen därför jag bytte, inget fungerade som jag ville.
Och ingen ordning på den andra har jag fått heller. Ja ja det kommer väl.

Jag hade i alla fall en riktig pysslardag igår, fick lust att baka lite så det blev ett otroligt gott långpannebröd med havregryn o honung. En smarrig sockerkaka med äpplen blev det också. Sen fann jag ett recept på syltad pumpa som jag provade, resultatet får jag se idag för den skulle stå i sin lag i kylen över natten.
Ska bli spännande det.
Avslutade med att göra en riktigt god fläskpannkaka eftersom ugnen var varm, gott.

Idag blir det till att inhandla lite nya ingredienser till bakning, allt tar ju slut på en gång och jag vill baka knäckebröd och annat mysigt.


Jag hade några linnehanddukar kvar  som jag köpte på auktion en gång. Två av dem har jag ju istället för dörrar till vårt badrumsskåp och två andra kom jag på att jag kunde sätta i köket.
Det blev ju aldrig av att vi köpte nya köksluckor eftersom vi valde att köpa husbil i år istället, hmmmm bra val va?
Jag plockade bort de två dörrarna under diskbänken jag eftersom det var de som såg mest illa ut och sen hängde jag upp handdukarna istället, faktiskt riktigt bra det, mysigt minsann.
Tja vad gör man inte för lite nytt och billigt.

Nu ska jag på med joggingskorna och ta mitt träningspass i garaget.
Ha en riktigt fin dag alla goa tjejer

KRAM LENA

3 kommentarer:

  1. HAlloj.. Ja de där fine handdukera var perfekt där i sköphöle:) Visst blir man glad och väldigt nöjd när en kommer på nått sånt där fiffigt.. Vilken kreativ dag du har haft.. såna dagar är guld värda.. Själv har jag jobbat och är lite sleten.. får se om energin kommer i morn.. effter jobb och utvecklingssamtal:).. ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Det låter fint med linnehanddukar istället för dörrar i badrumsskåpet!

    Oj vad du bakat o fixat idag, där ligger Leila i lä;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej på dej Lena! Du har betydligt mer ork än jag för tillfället hör jag.

    Strax ska jag ut och cykla till frissan. Det ska bli mig ett sant nöje... ett år sedan sist och jag är välförsedd med en roman (om man nu ges chansen att läsa vill sägas :-).

    Duktig du är som har bakat. Det närmsta bröd jag har kommit är att jag mötte Elisabeth igår. Hon lovade mig för ett halvår sedan att skicka ett recept på brytbröd till mig för ett halvår sedan. Kanske blir det av och kanske bakar jag det endera dagen ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera