måndag 26 juli 2010

Back to reality

Ja nu är verkligheten ikapp igen men jag har många vackra bilder och vyer att titta på och att ta fram ur minnet när jag behöver det.
Har ni inte varit i Båstad så rekommenderar jag det verkligen.
Norrvikens trädgård är nog något av det vackraste jag sett, så välplanerat och blomstrande vackert.
Tänk bara att komma i närheten av detta slottsliknande huset, där man kan fika och njuta av vindruvsrankor hängande över ens huvud samtidigt. Mmmmmmm



Kolla bara på buxbomshäcken, så välklippt i perfekt mönster. Tänk er 30 000 plantor tillsammans, för så många var det.

 

Såna här härliga blomsterarrangemang med tema fanns det längs hela ingången som var hur lång som helst.


Och det här, blomsterträd kan man nog säga va.


Jag har hur många bilder som helst men får ta det i etapper så jag avslutar med den allra vackraste röda näckros.


Ja det har verkligen varit härligt att åka i husbilen, skulle inte ha gjort ont med en vecka till faktiskt. Vi har lyckats avverka området runt österlen med precision. Visst har vi missat många guldkorn men då får vi väl återkomma längre fram. Ystad var allt en riktig pärla med sina låga gammeldags hus och alla dessa underbara stockrosor som pryder husen.

Ja det får bli en följetong det här för annars blir inlägget för långt.
Jag hoppas ni haft det lika bra som jag har i alla fall, har förstått att det kommit en del regn nu på slutet i de södra delarna men jag kan lugnt säga att det är regn här också.

Skulle ha varit i gång med min nya arbetssyssla i eftermiddag men fick ett telesamtal förut om att det blir uppskjutet några dagar, typiskt när man planerat för det här.
Ja ja på onsdag ska jag i alla fall baka igen och då blir det vikariat på över en vecka med bara söndag ledig.
Skönt att komma igång igen faktiskt.

Jag tänkte mig att läsa ikapp era bloggar snart men får nog ta lite i taget eftersom jag antagligen blir sittandes annars.
Jag ska i alla fall börja lite smått nu så vi hörs vidare.

Skickar en stor kram till er alla och en stor önskan om att ni får en fortsatt skön semester ni som har veckor eller dagar kvar.

KRAM LENA

6 kommentarer:

  1. Hej du!

    Jag hör att ni har haft en härlig semestertrip och det var väl bra. Kul att du gillade Skåne så mycket att du skulle kunna tänka dig fler besök här. Jag håller så klart med dig Skåne är underbart och här finns det mesta i naturväg. Vi var också i Ystad tror det var i fredags men du vet när det är semester håller jag inte så noga reda på varken dag eller datum. Kul att du är här igen i alla fall!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. hei.
    så vakker en ferie dere har hatt,
    nydelige bilder du viser oss,det gir så stor glede å oppleve sånn hager,
    vi har en uke til med ferie,deilig,for nå kom varmen å sola til norge å.
    ønsker deg mange hyggelige dager.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Ja det minsan var en riktigt fin trädgård, inser att jag får kämpa ett tag om det ska bli lika fint hemma hos mig. Fast i ärlighetens namn är det nog mycket jobb bakom en sådan vacker trädgårt att jag aldrig skulle hinna. Sen har vi aningens kortare sommar här än där så jag är nöjd med vad jsg lyckas åstadkomma.

    Fast drömma ska man, härligt att ni fick en skön vistelse i husbilen, det är inte så dumt ändå, vi har ju husvagn. Fast den lämnade vi hemma då vi åkte efter de smala vägarna i Norge, eftersom vi inte är så haj på att dra våran jättevagn( vi tycker den är stor men det fanns större i Norge)

    Hoppas du får en bra vecka när du börjar om på jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!
    Tack för dina goa hälsningar hos mig o vad kul att du är med o tävlar:)

    Gösta som marsalk på bröllopet? Ja, det kanske är nått det, hihi;)

    Vilka ljuvliga bilder från Norrviken! Jag och Peter var där för några år sedan..så vackert!

    Ha det gott o sköt om dig,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Fastnade för din rubrik "Inre ro" och har nu läst lite hos dig. Semesta i husbil låter underbart och Båstad står på vår önskelista. Det är minst 20 år sedan jag var där.
    På återseende
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder...Har varit i Båstad, men det var länge sen. Ska nog en tur till Skåne i slutet av sommaren, men det blir lite längre söder ut. Njuter för fullt av semester, och tyvärr närmar sig den sitt slut..Kram och en förtrollande sommarkväll.

    SvaraRadera