onsdag 7 mars 2012

Ett fång vackra liljor


Den här buketten med liljor och annat stod på köksbordet i lördags. Bara för att du är värd den sa min underbare sambo.
Och jag som älskar vita liljor, jag kan säga att de luktar otroligt mycket den här gången så köket är full av den doften.


Sen hade vi då en helt underbar lördag måste jag säga, att samla de man håller kärast och bara umgås det är livskvalitét det.
Först hade jag och underbara barnbarnet en stund för oss själva i trädgården, krattade och bar pinnar.
- Vi jobbar allt bra tillsammans vi farmor, sa den lille sötisen efter ett tag och då smälter ju hjärtat.
Sen råkade vi finna en burk med såpbubblor och vad kan vara roligare än det.


Åh han blåste och blåste


Och till sist lyckades det, han kunde hålla en stor bubbla i handen och i ren förtjusning vände han upp och ner på resten av innehållet i behållaren så några fler blev det inte.

Vi gick helt enkelt in och lagade middag som vi sen avnjöt tillsammans med familjens alla barn, under många skratt. Såna lördagar ska det vara många av.
Åh vilken gåva att få må så bra tillsammans med familjen.

Nu önskar jag er alla goa bloggvänner en riktigt fin onsdag


STOR KRAM PÅ ER

LENA





6 kommentarer:

  1. Det är en snäll sambo du har, vita liljor är jättevackert. Låter som den perfekta helgen, en sån där som man går och njuter av länge. Kom och tänka på låten: Perfect day med Bono, den ska du spela och blunda...
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Lena!

    Härligt att samla familjen, ja frågan är om det finns något bättre! Teamwork med en sådan liten, så härligt, och vet du jag vet inte om jag har berättat det men vi ska äntligen bli morföräldrar ;-)

    Visst blir man så glad för en blomma så där spontant

    Nu önskar jag dig en mysig kväll kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor...jag som älskar blommor. Såg att du skrivit en bok...vad kul! Det måste varit en dröm som gått i uppfyllelse.

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lena!
    Vilken snäll sambo du har, jättefina liljor!

    Det låter som ni hade en toppenlördag med söta barnbarnet:)


    Sköt om dig,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Lena!
    Kikar in för att önska dig en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Lena!

    Allt väl hoppas jag! Det är mycket nu!

    Kram Ingela

    SvaraRadera