fredag 9 december 2011

Varning för blötsnö och bussåkning


Ta inte bussen om det snöar ute snälla ni för då kan det gå som det gjorde för mig idag.
Snöplogen kommer förbi och minskar inte ner hastigheten ens för en sekund, och vad händer då? Ja gissa tre gånger eller det kanske räcker med en gång förresten.
Hela jag fick blötsnö och grus blandat över mig och då menar jag hela mig. Gissa om jag blev snopen då jag inte trodde att detta ens var möjligt.
Jag har en broms på min bil jag.

Ja men fanns det något annat alternativ då än att traska hem igen och byta kläder, nej det fanns det inte.
Missade jag bussen då? Ja självklart gjorde jag det.
Maken till fräckhet har jag faktiskt inte varit med om förut och så många fula svordomar har jag heller aldrig avlagt på en gång förut så till himlen kommer jag nog inte att vara välkommen.

Det kommer att bli en insändare i tidningen om det här och jag kan lova att, om det hade varit någon som filmat scenariot så skulle klippet redan varit på youtube med hur många besökare som helst för sånt här händer bara i dolda kameran alltså.
Så nu tycker jag att jag är värd lite glögg som plåster på såren.

Stor kram till er alla

LENA

3 kommentarer:

  1. Härlig blogg och stort tack för tittten hos dig!
    Friskvård gillar jag mycket och mitt stora intresse är familjen och så det här med inredning:).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jä..a gubbe, det är ju en yrkeschaufför också!!
    Man blir ju arg, så får det inte gå till.
    Idag är det kallare, men säkert jättehalkigt.
    Ha en mysig lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Nämen usch vilken otur du hade att bli översköljd med allt detta. Man får passa sig när man är ute och far trots att det inte borde vara så.
    Tack själv för dina ord!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera