torsdag 15 december 2011

Resultat av lördagspyssel

Ja förra lördagen var ju pysseldag och kväll med två väninnor och resultatet blev ganska bra tycker jag.
Förutom mysig sopplunch på vårt museum på dagen så blev det ju shopping och flera timmars pyssel som vi sedan avslutade med middag på kvällen i kombination med glada skratt.

Ja det är sånt som gör livet värt att leva och som man får en energikick av.


Tja mina formar var ju inte gamla precis men det gick allt bra ändå tycker jag. Lite pärlor glitter och band så vips hade jag ett hänge.


Den här lilla krukan fick jag i fjol av en kompis med en hyacint i men då var det bara en vanlig ytterkruka, nu har den piffats upp med lite pärlor och spets och blev riktigt söt där den står. Återvinning kallas det här minsann.


Den här struten fick sig en omgång med decoupagelim och en julservett och den ska fyllas med godis och hängas upp eller ev ges bort till någon trevlig människa.

Som sagt det går att göra mycket av det lilla och fint blir det också.

Nu önskar jag er alla en fin dag

KRAM LENA

3 kommentarer:

  1. Det där kan man kalla pyssel! så fina!!! Själv håller jag mig till Rustapyssel...

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefina hängen av formarna, sen är det ju så fint med rutiga band också. Har precis ätit julbord som sen lunch på jobbet, tror jag somnar framför datorn nu snart. Är väl i paltkoma!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vad sugen man blir på att pyssla... fint och inte behöver det var märkvärdigt för det... och du jag har inte glömt boken, har faktiskt inte hunnit läsa den än. Men snart tror jag att det lugnar ner sig.

    Nu ser jag fram emot en vilsam kväll med värmande brasa och något extra gott! Kram till dig och önskar dig detsamma!!!

    SvaraRadera