söndag 29 januari 2012

Jo jag är allt här


Det blir inget av något just nu känns det som, vill blogga men får liksom inte till det riktigt.
Tycker mest att dagarna går åt till att kolla Arbetsförmedlingens hemsida och andra ställen som ev har några arbeten.
Har sökt en del men inte ett enda intervju inom räckhåll.
Ett svar har jag fått och det genom ett helt otroligt opersonligt sms. Tack för din ansökan men tjänsten har tyvärr tillsatts av annan sökare.
Jag har till och med funderat på att sätta in en annons på Arvikatorget. Man kan ju vara tillgänglig för någon som behöver snabb hjälp kanske.
Jag menar är man så gammal som jag så kan man faktiskt utföra en massa  saker och allt kräver ju ingen utbildning.
Man skulle ju kunna hjälpa till med flyttuppiffning, matlagning till kalaset kanske eller något annat kreativt.
Ja ja det tål att tänkas på.
Om ni har några idéer som emottages detta med glädje, man tappar liksom sugen ibland.

Jag vill önska er alla en skön söndagskväll och en bra kommande vecka

STOR KRAM LENA

3 kommentarer:

  1. Det var bra idéer du hade, gäller bara och få fram dom. Du får göra som sonen, han åkte runt och frågade på olika företag. Jag ska hålla korpgluggarna öppna, hoppas det löser sig för dig. Och ha nu en bra vecka, det kan ju vara som i reklamen vet du, plötsligt händer det...
    Ha det gött
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!

    Föralltivärlden... tappa inte sugen... ljusningen är antagligen mycket närmre än du tror. Tänk om vi bott närmre varandra...

    Du vill inte jobba inom skola eller förskola igen då? Där brukar ju jämt finnas ett behov som man visserligen inte alltid fyller. Privatlektioner, läxhjälp...

    Kramar Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej Lena!
    Håller tummarna för att du hittar nått snart..kanske nån som vill ha tårtor?? Du var ju en hejare på att göra tårtor, vi fick ju se många av dina fina skapelser här på bloggen:)

    Ha det bra o sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera